Some universities now offer their courses on the Internet so that people can study online. Is this a positive or negative development?
Sample answer:
It is true that online courses are becoming a common feature of university education. Although there are some drawbacks of Internet -based learning, I would argue that there are far more benefits.
The main drawback of the trend towards online university courses is that there is less direct interaction. Students may not have the opportunity to engage face-to-face with their teachers, and will instead have to rely on written forms of communication. Similarly, students who study online do not come into direct contact with each other, and this could have a negative impact on peer support, discussion and exchange of ideas. For example, whereas students on traditional courses can attend seminars and even discuss their subjects over coffee after lessons, online learners are restricted to chatting through website forum areas. These learners may also lack the motivation and element of competition that face-to-face group work brings.
Despite the negatives mentioned above, I believe that online university courses are a positive development for various reasons. Firstly, they allow learners to study in a flexible way, meaning that they can work whenever and wherever is convenient, and they can cover the material at their own pace. Secondly, the cost of common feature of university education. Although there are some drawbacks of Internet based learning, I would argue that there are far more benefits.
The main drawback of the trend towards online university courses is that there is less direct interaction. Students may not have the opportunity to engage face-to-face with their teachers, and will instead have to rely on written forms of communication. Similarly, students who study online do not come into direct contact with each other, and this could have a negative impact on peer support, discussion and exchange of ideas. For example, whereas students on traditional courses can attend seminars and even discuss their subjects over coffee after lessons, online learners are restricted to chatting through website forum areas. These learners may also lack the motivation and element of competition that face-to-face group work brings.
Despite the negatives mentioned above, I believe that online university courses are a positive development for various reasons. Firstly, they allow learners to study in a flexible way, meaning that they can work whenever and wherever is convenient, and they can cover the material at their own pace. Secondly, the cost of a university education can be greatly reduced, while revenues for institutions may increase as more students can be taught. Finally, online learning offers open access to anybody who is willing to study, regardless of age, location, ability and background. For example, my uncle, who is 65 years old, has recently enrolled on an online MBA course in a different country, which would have been impossible in the days before Internet-based education.
In conclusion, while I recognise the possible disadvantages of online learning, I consider it to be a positive development overall.
Đúng là các khóa học trực tuyến đang trở thành một đặc điểm chung của giáo dục đại học. Mặc dù có một số nhược điểm của việc học dựa trên
Internet, tôi cho rằng có nhiều thứ lợi ích hơn nhiều.
Hạn chế chính của xu hướng đối với các khóa học đại học trực tuyến là có ít tương tác trực tiếp hơn. Học sinh có thể không có cơ hội tham gia trực tiếp với giáo viên của họ, và thay vào đó sẽ phải dựa vào các hình thức giao tiếp bằng văn bản. Tương tự, sinh viên học trực tuyến không tiếp xúc trực tiếp với nhau, và điều này có thể có tác động tiêu cực đến hỗ trợ trang lứa, thảo luận và trao đổi ý tưởng. Ví dụ, trong khi sinh viên trên các khóa học truyền thống có thể tham dự hội thảo và thậm chí thảo luận về chủ đề của họ qua cà phê sau giờ học, người học trực tuyến bị hạn chế trò chuyện qua các khu vực diễn đàn trên trang web. Những người học này cũng có thể thiếu động lực và yếu tố cạnh tranh mà công việc nhóm mặt đối mặt mang lại.
Mặc dù những điều tiêu cực nêu trên, tôi tin rằng các khóa học đại học trực tuyến là một sự phát triển tích cực vì nhiều lý do khác nhau. Thứ nhất, chúng cho phép người học học một cách linh hoạt, có nghĩa là họ có thể học mọi lúc mọi nơi thuận tiện, và họ có thể học các tài liệu theo nhịp độ riêng của họ. Thứ hai, chi phí của giáo dục đại học có thể được giảm đáng kể, trong khi doanh thu cho các tổ chức có thể tăng lên khi nhiều học sinh hơn có thể được dạy. Cuối cùng, học tập trực tuyến mở ra cánh cữa cho bất kỳ ai sẵn sàng học tập, bất kể tuổi tác, vị trí, khả năng và nền tảng. Ví dụ, chú của tôi, 65 tuổi, gần đây đã ghi danh vào một khóa học MBA trực tuyến ở một quốc gia khác, điều này sẽ không thể xảy ra trong những ngày trước khi có giáo dục dựa trên Internet.
- Internet -based learning : Học tập dựa trên Internet
- less direct interaction : ít tương tác trực tiếp
- written forms of communication : các hình thức giao tiếp bằng văn bản
- come into direct contact with : tiếp xúc trực tiếp với
- have a negative impact on : có tác động tiêu cực đến
- element of competition : yếu tố cạnh tranh
- study in a flexible way : học một cách linh hoạt
- revenues for institutions : doanh thu cho các tổ chức
- offers open access to : cung cấp quyền truy cập mở vào